Prawo odstąpienia od umowy

Prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni w przypadku handlu na odległość.

Kupujący ma prawo odstąpić od Umowy odpowiednio zwrócić Towar lub zrezygnować z Usługi w terminie 14 dni kalendarzowych, bez podania jakiejkolwiek przyczyny i bez ponoszenia kosztów innych niż koszty dostawy.

Tym samym zgodnie z GEO nr 34/2014 termin na zwrot Towaru lub rezygnację z Usługi upływa w ciągu 14 dni od:

dzień objęcia przez Kupującego w fizyczne posiadanie zamówionych towarów

Przed upływem 14 dni masz obowiązek poinformować nas o swojej decyzji o zwrocie produktów.

Możesz nas o tym poinformować pod adresem e-mail retur@replique.pl

Jeśli jesteś niezadowolony lub masz pytania dotyczące produktów zamówionych na replique.ro, nie wahaj się z nami skontaktować, udzielimy Ci niezbędnego wsparcia i informacji. Produkty sprzedawane na replique.pl są zgodne ze wszystkimi obowiązującymi przepisami dotyczącymi produktów kosmetycznych.


Jeśli myślisz o zwrocie produktu, podejmij tę decyzję przed otwarciem/rozpakowaniem/użyciem.


Prawo do zwrotu, o którym mowa w art. 9 Rozporządzenia Nadzwyczajnego nr. 34 z 2014 r. istnieje po to, aby umożliwić Ci obejrzenie produktu jak w sklepie, a nie po to, aby dać Ci 14 dni darmowego użytkowania. Zgodnie z art. 16 lit. E GEO nr. 34/2014, produkty kosmetyczne lub do użytku osobistego, używane lub testowane, nie podlegają zwrotowi ze względu na ochronę zdrowia i higienę.

Należy pamiętać, że zwroty nie są akceptowane, jeśli produkty zostały przetestowane/wypróbowane. Chociaż niektóre produkty nie są plombowane, są wysyłane tak, jak pochodzą od producenta, podczas procedury weryfikacji sprawdzane jest, czy zostały otwarte i przetestowane, a zwroty nie są przyjmowane. Produkty te zostaną zwrócone kurierem za pobraniem. PRODUKTY SPRZEDAWANE ONLINE NIE SĄ TESTOWANE, dlatego pamiętaj, aby wybrać dokładnie odpowiedni odcień/pożądany produkt.


Jeśli chcesz zwrócić produkt zakupiony na stronie www.replique.ro, wykonaj następujące czynności:

Krok 1. Poinformuj nas o zamiarze zwrotu zakupionego produktu

Możesz to zrobić wysyłając wiadomość e-mail na adres retur@replique.ro z tematem „żądanie zwrotu”, aby poinformować nas o żądaniu odstąpienia od umowy. Prosimy o podanie pełnej i poprawnej nazwy, adresu e-mail użytego przy rejestracji konta, numeru zamówienia, numeru faktury oraz daty wystawienia;

Przykład informacji, które muszą znaleźć się w treści pisma:

Nazwa klienta: __________________________ (Imię i nazwisko na zamówieniu lub nazwa firmy w przypadku osób prawnych).
Numer zamówienia: __________________________ (Numer zamówienia, dla którego chcesz złożyć wniosek o zwrot)
Numer telefonu: __________________________
IBAN: __________________________ (Podaj numer IBAN konta, na które chcesz, abyśmy zwrócili Ci pieniądze. W przypadku zamówień opłaconych online kartą zwrot zostanie dokonany na kartę, której użyto do złożenia zamówienia)
IBAN posiadacza konta: __________________________ (Jeżeli opłaciłeś zamówienie gotówką przy odbiorze i wypełniłeś pole IBAN powyżej, proszę podać również właściciela rachunku bankowego, może być inny niż imię i nazwisko osoby, która złożyła zamówienie)

Prosimy o poinformowanie nas o możliwości zwrotu, a mianowicie o chęci wymiany produktu na inny dostępny w magazynie lub o zwrocie wartości produktu. Jeśli chcesz otrzymać równowartość produktu, wyślij nam numer konta IBAN w lei w celu zwrotu kwoty.

W ciągu maksymalnie 48 godzin skontaktujemy się z Tobą e-mailem lub telefonicznie w celu potwierdzenia procedury zwrotu, jeśli żądanie spełnia obowiązkowe warunki zastosowania dla zakupionych produktów.

Krok 2. Przygotuj paczkę i skontaktuj się z kurierem

Jeśli jesteś na tym etapie, poproś kuriera o odbiór paczki. Zgodnie z Rozporządzeniem Nadzwyczajnym nr 34/2014 w sprawie praw konsumentów w umowach zawieranych na odległość koszty transportu ponosisz Ty.

UWAGA: Przesyłki wysłane z opłatą za transport na adres replique.ro zostaną odrzucone!

W przesyłce znajdzie się produkt, który chcesz zwrócić, odpowiednio zapakowany w bańkę ochronną, aby nie uległ uszkodzeniu podczas transportu, w pudełku zamykanym taśmą klejącą. Prosimy również o zwrot produktu wraz z załączonymi dokumentami. Jeśli skorzystałeś z produktów promocyjnych lub upominkowych, będziesz musiał zwrócić je w nienaruszonym stanie.

Zwroty dokonane za pośrednictwem poczty rumuńskiej lub Prioripost nie są akceptowane!

Nie zapomnij zaznaczyć, że opłata za transport jest dokonywana na rzecz nadawcy, paczki z opłatą za transport na rzecz odbiorcy zostaną odrzucone.

Dołącz do przesyłki dane konta bankowego, na które chcesz zwrócić wartość produktów.

Krok 3. Odbiór przesyłki

Po poproszeniu kuriera o odbiór paczki skontaktujemy się z Tobą tego samego lub następnego dnia w celu wysłania paczki. Będziesz musiał uiścić opłatę za wysyłkę i wysłać paczkę na następujący adres:

Adres zwrotny przesyłki:
Powiat Jasski, miasto Iași, Str. Aurel Vlaicu 78, magazyn Expres Colet
Kod pocztowy: 700831

Krok 4. Ilościowy i jakościowy odbiór zwracanych produktów

Po dotarciu paczki do nas zostanie ona przydzielona do działu odpowiedzialnego za ilościowy i jakościowy odbiór zwracanych produktów. Zapewniamy, że krok ten jest dokładnie nadzorowany i monitorowany. Podczas tych etapów sprawdzimy, czy zwracany produkt spełnia warunki zwrotu. Jeśli zwracany produkt nie spełnia powyższych kryteriów, zostanie on odesłany do Ciebie, koszt wysyłki ponosi klient.

Skontaktujemy się z Tobą telefonicznie lub e-mailem, aby poinformować Cię o ostatecznych wynikach w ciągu maksymalnie 48 godzin od otrzymania produktu.

Krok 5. Zwrócimy Ci pieniądze lub wymienimy produkt

Jeśli zdecydowałeś się na zwrot pieniędzy, a zwracany produkt spełnia warunki zwrotu, przelejemy pieniądze na wskazane przez Ciebie konto.

Pieniądze pojawią się na Twoim koncie maksymalnie w ciągu 14 dni kalendarzowych od momentu fizycznego dotarcia produktu do nas.

Jeśli chcesz wymienić produkt, a spełnia on warunki zwrotu, skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej w celu wymiany i wysyłki nowego produktu. Koszt wysyłki za wysyłkę żądanego produktu ponosi Klient, jeśli zamówienie nie spełnia wartości warunku skorzystania z darmowej wysyłki.


W przypadku jakichkolwiek sugestii i skarg prosimy o kontakt: reclamatii@replique.pl

Replique.ro niezwłocznie potwierdzi Klientowi na trwałym nośniku, na przykład pocztą elektroniczną, potwierdzenie otrzymania wniosku o wypłatę w ciągu maksymalnie 2 dni roboczych.

Za zwrot przesyłki odpowiada Klient (zarówno dostarczenie kurierowi jak i opłacenie transportu)
Zwracane produkty muszą zawierać oryginalne etykiety w stanie nienaruszonym oraz wszystkie dokumenty, z którymi zostały dostarczone.
Ponadto produkty muszą być w takim samym stanie, w jakim zostały dostarczone, wraz ze wszystkimi akcesoriami, upominkami lub innymi materiałami, z którymi zostały dostarczone.
Transport NIE jest wliczony w kwotę równoznaczną z kwotą zwrotu, ale jest opłacany oddzielnie przez klienta.
Zwrot może oznaczać zwrot pełnej wartości produktów (nie obejmuje opłaty za transport) lub częściowy zwrot wartości produktów (nie obejmuje kosztów transportu) w przypadku zwrotu w inny sposób niż zostały przez nas dostarczone: uszkodzone, niekompletne (brak elementów) itp.

Informujemy, że produkty perfumeryjne i kosmetyczne sprzedawane za pośrednictwem www.replique.ro, które zostały otwarte, nie mogą zostać zwrócone ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, zgodnie z postanowieniami Art. 16, lit. pochodzi z GEO 34/2014, aktualizacja.

Testery – próbki perfum w sprayu o pojemności 6 ml nie podlegają zwrotowi ani wymianie jak zwykłe produkty. Ze względu na cenę próbka jest idealną opcją do wypróbowania perfum.

Możesz zażądać zwrotu lub wymiany produktów w następujących przypadkach:

Produkt niesprawny Jeżeli zakupiony produkt został dostarczony niesprawny lub posiada wady fabryczne, zostanie wymieniony na produkt sprawny po pisemnym powiadomieniu.
Uszkodzony (zepsuty) produkt. W przypadku produktów, których przesyłki wykazują widoczne uszkodzenia przy odbiorze przez kuriera. Na dowód można sfotografować paczkę i sporządzić protokół wraz z przedstawicielem firmy kurierskiej, w którym podany jest stan przesyłki od momentu doręczenia. Ryzyko utraty lub uszkodzenia produktów przechodzi na Ciebie w całości z chwilą fizycznego posiadania produktu. Wszelkie późniejsze reklamacje nie będą rozpatrywane. W przypadku korzystania z usług przewoźnika wskazanego przez konsumenta, ryzyko przechodzi na przewoźnika z chwilą dostarczenia produktów przewoźnikowi.
Produkty dostarczone nieprawidłowo. W przypadku dostarczenia innego produktu niż zamawiany.

Koszty zwrotu w sytuacjach przedstawionych powyżej (nie w przypadku rezygnacji z zakupu) ponosi nasz sklep.

WAŻNE: W przypadku zwrotu produktów, muszą one być w takim samym stanie, w oryginalnym zaplombowanym opakowaniu, z nienaruszonymi metkami i wraz ze wszystkimi dokumentami, które mu towarzyszyły.

Reakcja alergiczna (mało prawdopodobna) lub inne problemy zdrowotne nie mogą być uznane za wadę produktu, ale są indywidualną reakcją na określony składnik produktu.


ARTYKUŁ 16 Wyjątki od prawa do odstąpienia od umowy

e) Produktów zapieczętowanych, których nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, a które zostały otwarte przez Konsumenta

  • esencje lub inne produkty mające bezpośredni kontakt ze skórą
  • próbki i/lub produkty bez agrafki (wyposażone w system roll-on lub aplikator w sztyfcie) ze względów ochrony zdrowia lub higieny
  • Aby przyjąć zwrot produktów, muszą one być w takim samym stanie, w jakim zostały wysłane.
  • Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktów wynikające z obchodzenia się z nimi.
  • Produkty, których opakowania noszą ślady użytkowania, zerwane plomby, zerwana/oderwana folia, rysy, wgniecenia, wstrząsy mechaniczne nie są akceptowane.

Upewnij się, że zwracany produkt jest zabezpieczony na czas transportu poprzez:

  • odpowiednie pudełko
  • pęcherzyki powietrza lub inne materiały, które mogą zapewnić produktowi niezbędną ochronę podczas transportu
  • Nie przyjmujemy produktów niewłaściwie zapakowanych, które uległy uszkodzeniu po zwróceniu.

Zobowiązujemy się do zwrotu wszystkich kwot, które otrzymaliśmy od Ciebie jako zapłatę, bez zbędnej zwłoki, aw każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym produkty fizycznie dotrą w nasze posiadanie i spełnią wszystkie powyższe wymagania.

  • Zwrot następuje na rachunek bankowy,
  • Opcjonalnie, jeśli nie masz konta bankowego, zwrot kwoty można również wykonać przekazem pocztowym
  • W sytuacji, gdy zwracany towar nie odpowiada polityce zwrotów, zobowiązujemy się pisemnie lub telefonicznie powiadomić kupującego o stwierdzonych nieprawidłowościach.
  • Produkty, które nie spełniają wymagań dotyczących zwrotu, zostaną odesłane, a opłata za wysyłkę zostanie poniesiona przez pierwotnego kupującego.